Home » Contact » FAQ

Veel gestelde vragen

Kan ik een toestel terugsturen?

Ja zeker! Je kunt je toestel terugsturen naar ons op voorwaarde dat het aanvraag tot terugzending binnen 10 dagen plaatst vindt na het ontvangstbevestiging van je toestel.

Voor welke telefoons wordt er geen vergoeding aangeboden?

  • Apparaten met waterschade
  • CDMA-telefoons (zonder simkaart houder)
  • Vervalsingen, namaak toestellen, demonstratiemodel en de door de fabrikant niet voor verkoop beschikbaar gestelde toestellen
  • Mobiele telefoon accessoires (bv. lader, stylus, houder, etc.)
  • Zwaar beschadigde toestellen
  • Het toestel mist het display en/of toetsenbord
  • Toestellen waarvan het voorpaneel niet meer in tact is.
  • Telefoons zonder IMEI-nummer (geen label onder de batterij en de telefoon is niet toegankelijk, omdat het wordt geblokkeerd door een PIN-code).

Wanneer beschouw je een toestel niet werkend?

  • Het toestel kan niet in- en/of uitgeschakeld worden
  • Het toestel is niet compleet – het bevat niet alle onderdelen
  • Het display is niet intact of werkt niet
  • Het display heeft vlekken, of beschadigde of dode pixels
  • Het voorpaneel van glas is verbroken
  • Het toestel heeft cosmetische schade waardoor het toestel niet meer normaal gebruikt kan worden

Voor niet werkende telefoons betalen wij een verlaagd bedrag van de prijs van een werkende telefoon. 

Wanneer beschouw je een toestel als werkend?

  • Het toestel kan in- en uitgeschakeld worden
  • Het display heeft geen vlekken, of schade aan pixels
  • Het display/touchscreen van het apparaat werkt volledig
  • Het apparaat is in alle opzichten compleet (inclusief batterij en batterijhouder)
  • Het voorpaneel van glas is intact
  • Geen cosmetische schade waardoor het toestel niet meer normaal gebruikt kan worden

Welke toebehoren van de mobiele telefoon moet ik meesturen?

Voor het inleveren van je mobiele telefoon hebben wij alleen je mobiele telefoon en batterij met batterijdeksel nodig. Wij nemen natuurlijk graag laders of andere accessoires aan. Wij zullen deze onderdelen kosteloos voor je verwerken.

Hoe weet TelemiX dat de ontvangen pakket met toestel van mij is?

Het adreslabel dat je op de doos of envelop plakt bevat een barcode (uw referentienummer), die een eenduidig verband van de zending met je gegevens mogelijk maakt. Met behulp van deze barcode verwerken wij uiteindelijk het ontvangen pakket.

 

Hoe weet ik of mijn toestel is aangekomen?

Je ontvangt van ons een ontvangstbericht per mail zodra wij toestel hebben ontvangen. Als je nog geen ontvangstmail hebt ontvangen, dan kan het zijn dat deze e-mail in je spambox terecht is gekomen. Houdt er rekening mee dat de verzending onder normale omstandigheden een aantal dagen kan duren. Op het moment dat wij je zending ontvangen en gecontroleerd hebben, wordt je hierover per mail geïnformeerd.

Wat zijn de belangrijkste voordelen van het online verkopen van uw mobiele telefoons?

  • De verkoop van uw mobiele telefoon levert geld op, TelemiX betaalt u tot meer dan 200 euro voor uw mobiele telefoon!
  • TelemiX biedt u deze veilige en eenvoudige service bovendien gratis aan!
  • Het geld wordt direct overgemaakt op het door u aangegeven rekeningnummer.

Wat moet ik doen als de batterij van mijn mobiele telefoon leeg is en ik geen oplader meer heb? Wordt mijn mobiele telefoon dan alsnog volledig werkend geaccepteerd?

Geen probleem, wij hebben opladers en batterijen van alle merken en modellen in huis.

Daardoor kunnen wij uw mobiele telefoon probleemloos testen.

Hoeveel mobiele telefoons kan ik per keer opsturen?

Zoveel mobiele telefoons als u wilt.

Waarom heb ik mijn geld nog niet gekregen?

U ontvangt het geld binnen maximaal 14 dagen nadat u van ons een ontvangstbevestigingsmail heeft ontvangen en uw mobiele telefoons voldoen aan de beschrijving van uw verkoop.

Het kan voorkomen dat de verwerking van de post gedurende feest- en vakantiedagen langer nodig heeft dan normaal.

Hoe weet ik welk merk en type mijn mobiele telefoon is?

Vaak kunt u merk- en/of typeaanduiding vinden op de voorkant van uw mobiele telefoon. Mocht dit niet het geval zijn, verwijder dan de batterij van uw mobiele telefoon en u kunt merk- en typeaanduiding en het IMEI-nummer vinden op de sticker achter de batterij. Op de website heeft u ook de mogelijkheid om het merk en type in te vullen maar ook het individuele IMEI-nummer van het toestel. Het IMEI-nummer heeft voorkeur omdat het een eenvoudige en eenduidige identificatie van het type toestel mogelijk maakt. U kunt dan verder met uw verkopen op onze website.

Hoe weet ik of mijn verkoop via de website van TelemiX is gelukt?

U ontvangt van ons twee bevestigingen per e-mail:

Een bevestiging per mail nadat u het online formulier heeft ingevuld. Bewaart u deze mail goed, het bevat o.a. het referentienummer, het adreslabel en de details van uw verkoop waarmee u en wij de voortgang kunnen volgen.

En een bevestiging per mail van ontvangst, zodra uw mobiele telefoon bij TelemiX binnenkomt en wordt verwerkt.

Hoe lang duurt het voordat mijn mobiele telefoon bij TelemiX is binnen gekomen?

In de regel duurt het maximaal 13 dagen. Het is ons streven om alle mobiele telefoons op dezelfde dag te verwerken. U ontvangt van ons een ontvangstbericht per mail zodra de mobiele telefoons door ons zijn ingevoerd. Soms kan het voorkomen dat deze mail als spam wordt gezien. Tijdens drukte, vakantie- en feestdagen kan de post er langer over doen dan normaal. Als u na twee weken niets van ons heeft gehoord kunt u contact met ons opnemen door een mail te sturen naar info@telemix.nl

Wanneer en op welke wijze ontvang ik mijn geld?

De betaling geschiedt binnen maximaal 14 dagen nadat de mobiele telefoons bij ons binnen zijn gekomen en getest zijn. Bij het invullen van uw gegevens wordt naar uw bankrekeningnummer gevraagd. De overschrijving staat op naam van TelemiX.

Wat gebeurt er met de gegevens (telefoonnummers, e-mail et cetera) die op mijn telefoon staan?

Sim-kaarten en geheugenkaarten die bij ons binnenkomen, worden door ons vernietigd. Wij adviseren u om uw sim-kaart en geheugenkaart uit uw mobiele telefoon te halen en om alle informatie op uw mobiele telefoon te wissen. Gebruik hiervoor de handleiding van uw mobiele telefoon.

Wat gebeurt er met gestolen telefoons?

Alle telefoons worden aan de hand van het IMEI nummer gecontroleerd. Verkoop van gestolen telefoons wordt door ons gemeld bij Justitie.

Is het mogelijk om tweedehands telefoons van TelemiX te kopen? en wat als er iets mis mee is.

Ja. Na aankoop (14 dagen tijd) om terug te sturen. niet goed is geld terug of een vervangend toestel. Keus is aan de klant.

Kan ik mijn telefoon met simlock verkopen?

Ja, het is geen probleem als uw mobiele telefoon een simlock heeft. Voor een aantal toestellen zal hierdoor de prijs echter wel worden verlaagd, maar dat is in dat geval aangeven bij de registratie van de telefoon. Hierbij ziet u ook meteen de prijsverlaging.

Kan ik een verkoop annuleren?

U kunt een verkoop op elk moment annuleren zolang u de mobiele telefoons nog niet heeft opgestuurd. Stuur ons in dat geval een e-mail naar info@telemix.nl

Indien u het toestel al aan ons verstuurd heeft, is het annuleren van de verkoop (terugsturen van de toestellen) niet meer mogelijk.